Pomoc

Nowa analiza

Podstawą utworzenia raportu analizy finansowej są dane bazowe w postaci bilansu i rachunku zysków i strat oraz informacje uzupełniające.

Sporządzenie raportu odbywa się w sposób następujący:

  • Wybierz sposób wprowadzania danych.
    System eanaliza.pl umożliwia samodzielne wprowadzenie danych lub import danych z plików generowanych przez systemy księgowe Symfonia oraz Comarch Optima w formatach *.pdf lub *.xls(x). Można również wykorzystać szablony bilansu oraz rachunku zysków i strat w formacie *.xls dostępne w systemie eanaliza.pl.
  • Import bilansu oraz rachunku zysków i strat.
    Użycie przycisku PRZEGLĄDAJ powoduje otwarcie okna dialogowego, które umożliwia wybór plików z danymi. Należy wskazać lokalizację plików z bilansem, a następnie z rachunkiem zysków i strat. Dane zostaną automatycznie wczytane do systemu.
    Krok ten jest pomijany w przypadku ręcznego wprowadzania danych.
  • Nazwa i okresy analizy.
    Aby sporządzić Analizę należy określić:
    • Nazwę analizy – nazwa musi być unikalna.
    • Przypisanie analizy do Klienta – ułatwi sortowanie i wyszukiwanie analizy w zakładce WYNIKI. Umożliwi również przypisanie analizy do Użytkowników posiadających uprawnienia do obsługi Klienta.
    • Nazwę okresów – system automatycznie wczytuje nazwy okresów podczas importu danych z plików. Można dokonać zmiany nazwy okresów.
    • Długość okresów – wartość określana w dniach. Przyjęta standardowo w ilości 360 dni. Długość okresu jest istotna, gdyż wartość ta jest uwzględniana podczas obliczania wskaźników finansowych. Można dokonać zmiany długości okresów.
    • Pozycję okresów – umożliwia zmianę kolejności okresów.
    • Wybór okresów dołączanych do analizy – standardowo odznaczone są wszystkie okresy.
  • Zatwierdź dane analitycznego rachunku zysków i strat.
    Wprowadź dane rachunku zysków i strat w przypadku ręcznej edycji.
    Jeżeli dane są importowane, należy sprawdzić ich poprawność.
  • Należy przejść dalej w przypadku poprawności danych. Jeżeli wymagana jest korekta, należy jej dokonać używając przycisku Edytuj dane. Po wprowadzeniu korekty wystarczy przejść dalej, aby zmiany zostały zapisane.

  • Zatwierdź dane bilansu analitycznego.
    Wprowadź dane bilansu w przypadku ręcznej edycji.
    Jeżeli dane są importowane, należy sprawdzić ich poprawność.
  • Należy przejść dalej w przypadku poprawności danych. Jeżeli wymagana jest korekta, należy jej dokonać używając przycisku Edytuj dane. Po wprowadzeniu korekty wystarczy przejść dalej, aby zmiany zostały zapisane.

  • Wprowadź informacje uzupełniające.
    Należy uzupełnić dane dotyczące zaciągnięcia kredytów długoterminowych i krótkoterminowych w poszczególnych okresach.
  • Wyniki analizy.
    Informacja końcowa na temat przeprowadzonych obliczeń systemu eanaliza.pl.

OPERACJE:

    • Dalej – umożliwia przejście do kolejnego kroku sporządzania analizy. Użycie tej opcji po edycji danych bilansu lub rachunku zysków i strat zapisuje wprowadzone zmiany oraz przechodzi do kolejnego ekranu.
    • Wstecz – umożliwia powrót do poprzedniego kroku sporządzania analizy.
    • Dodaj okres – opcja dostępna podczas ręcznej edycji danych.
    • Edytuj dane – umożliwia edycję importowanych danych zarówno bilansu, jak i rachunku zysków i strat.
    • Przejdź do wyników – umożliwia przejście do listy wykonanych analiz.