Dla każdej analizy system weryfikuje poprawność wprowadzonych/importowanych danych zawartych w bilansie, rachunku zysków i strat oraz w informacjach uzupełniających. Funkcjonalność ta pozwala uniknąć błędów mających negatywny wpływ na wartości obliczanych w systemie wskaźników.
Kontrola błędów
W przypadku wykrycia nieprawidłowości, generowane jest zestawienie tabelaryczne błędów i uwag zawierające:
- Tytuł błędu – wskazuje z jakiego rodzaju błędem lub uwagą mamy do czynienia,
- Okres – wskazanie okresu, w którym wystąpił błąd lub uwaga,
- Nazwa i wartości błędnych danych – wskazanie miejsca, w którym wystąpił błąd lub uwaga oraz podanie wartości błędnego wpisu,
- Uwaga – wyjaśnienie rodzaj błędu lub błędnego wpisu w danych wejściowych,
- Wpływ na obliczenia – informacja, na które obliczenia zawarte w systemie błąd lub uwaga wpływa negatywnie,
- Wskazówka – informacja na temat sposobu usunięcia błędu lub uwagi.
Nie wszystkie błędy można skorygować z poziomu systemu. W takich przypadkach, Użytkownik powinien dokonać korekty danych w swoim systemie księgowym, wygenerować poprawny bilans wraz z rachunkiem zysków i strat oraz przeprowadzić analizę ponownie, importując do systemu poprawne dane.
W przypadku uwag, system podpowiada i wskazuje nieprawidłowości, które niekoniecznie muszą stanowić błąd w zapisie danych wejściowych. Takie uwagi należy sprawdzić, a następnie dokonać korekty lub zignorować uwagę.