Kompleksowe oprogramowanie do monitorowania i oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa oraz wczesnego ostrzeganiaWypróbuj bezpłatnie Slajd pokazujący elementy systemu

Nowa analiza

Podstawą utworzenia raportu analizy finansowej są dane bazowe w postaci bilansu i rachunku zysków i strat oraz informacje uzupełniające.

Sporządzenie raportu odbywa się w następujący sposób:

  1. Wybierz sposób wprowadzania danych.
    1. Import z eKRS – wczytanie danych finansowych czyli rocznego sprawozdania finansowego znajdującego się w postaci plików *.xml zgromadzonych na stronie eKRS w Przeglądarce dokumentów finansowych.
    2. Import z API systemu 360 Księgowość – wczytanie danych bilansu oraz rachunku zysków i strat dla wybranych okresów obrachunkowych za pośrednictwem API systemu 360 Księgowość. UWAGA: Sposób wprowadzania danych jest dostępny pod warunkiem, że dla Klienta zdefiniowane zostały identyfikator oraz klucz API.
    3. Import plików z systemów księgowych – wczytanie plików generowanych przez systemy księgowe 360 Księgowość, Symfonia oraz Comarch Optima w formatach *.pdf lub *.xls(x). Można również wykorzystać szablony bilansu oraz rachunku zysków i strat w formacie *.xls dostępne w systemie eanaliza.pl.
    4. Ręczne wprowadzanie danych – wprowadzanie danych przez Użytkownika na podstawie wcześniej przygotowanych informacji. Użytkownik wprowadza ręcznie dane w pola tekstowe bilansu i RZiS.
    5. Wersja demonstracyjna – podstawą wykonania analizy finansowej są gotowe dane zamieszczone w bilansie i RZiS. Dane zostały opracowane przez Zespół eanaliza.pl na potrzeby szkoleniowe, nie ma możliwości zmiany danych w trakcie wykonywania analizy.
  2. Import bilansu oraz rachunku zysków i strat.
    Użycie przycisków PRZEGLĄDAJ otworzy okno dialogowe, które umożliwi wybór plików z danymi. Pliki z danymi mogą być również dodane metodą "przeciągnij-upuść". Należy wskazać lokalizację plików z bilansem, a następnie z rachunkiem zysków i strat. Dane zostaną automatycznie wczytane do systemu.

    W przypadku importu danych z systemu eKRS wgrywany plik sprawozdania zawiera zarówno dane bilansu jak i rachunku zysków i strat.

    Krok ten jest pomijany w przypadku ręcznego wprowadzania danych.
  3. Nazwa i okresy analizy.
    Należy określić:
    1. Nazwę analizy – nazwa musi być unikalna.
    2. Przypisanie analizy do klienta – ułatwi sortowanie i wyszukiwanie analizy w zakładce WYNIKI. Umożliwi również przypisanie analizy do użytkowników posiadających uprawnienia do obsługi klienta.
    3. Nazwę okresów – system automatycznie wczytuje nazwy okresów podczas importu danych z plików. Ostateczne nazwy okresów utworzone zostaną na podstawie wybranej definicji okresów.
    4. Definicję okresów – definicja obejmuje wybór roku oraz liczby miesięcy, na podstawie których automatycznie określana jest długość i ostateczna nazwa okresu. Definicja okresu wpływa na automatyczne uporządkowanie kolejności okresów, z kolei długość okresu jest uwzględniana podczas obliczania wskaźników finansowych.
    5. Okresy dołączane do analizy – standardowo zaznaczone są wszystkie okresy.
  4. Zatwierdź dane analitycznego rachunku zysków i strat.
    Wprowadź dane rachunku zysków i strat w przypadku ręcznej edycji.

    Jeżeli dane są importowane, należy sprawdzić ich poprawność. Należy przejść dalej w przypadku poprawności danych, lub jeżeli wymagana jest korekta, należy jej dokonać używając przycisku Edytuj dane. Po wprowadzeniu korekty wystarczy przejść dalej, aby zmiany zostały zapisane.
  5. Zatwierdź dane bilansu analitycznego.
    Wprowadź dane bilansu w przypadku ręcznej edycji.

    Jeżeli dane są importowane, należy sprawdzić ich poprawność. Należy przejść dalej w przypadku poprawności danych, lub jeżeli wymagana jest korekta, należy jej dokonać używając przycisku Edytuj dane. Po wprowadzeniu korekty wystarczy przejść dalej, aby zmiany zostały zapisane.

Operacje

  • Dalej – umożliwia przejście do kolejnego kroku sporządzania analizy. Użycie tej opcji po edycji danych bilansu lub rachunku zysków i strat zapisuje wprowadzone zmiany oraz przechodzi do kolejnego ekranu.
  • Wstecz – umożliwia powrót do poprzedniego kroku sporządzania analizy.
  • Dodaj okres – opcja dostępna podczas ręcznej edycji danych. Umożliwia dodanie dodatkowego okresu do analizy.
  • Edytuj dane – umożliwia edycję importowanych danych zarówno bilansu, jak i rachunku zysków i strat.
  • Zmień wariant RZiS – umożliwia przełączanie się między porównawczym i kalkulacyjnym wariantem RZiS.
    UWAGA! Zmiana wariantu powoduje utratę danych wprowadzonych w poprzednim wariancie RZiS.
  • Wprowadź dane – umożliwia manualne wprowadzenie danych rachunku przepływów pieniężnych.
  • Anuluj wprowadzanie – umożliwia pominięcie manualnego wprowadzania danych rachunku przepływów pieniężnych.
    UWAGA! Użycie tego przycisku powoduje utratę wprowadzonych danych.
  • Oblicz – oblicza wartości wskaźników na podstawie przekazanych danych.
plenpl
Zaloguj się do wersji biznes Zaloguj się do wersji edu Zarejestruj się w wersji biznes Zarejestruj się w wersji edu

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu analizy ruchu na stronie, funkcji społecznościowych oraz narzędzi marketingowych. Kontynuując używanie strony wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystanie.OK